Børn · Coaching · Effekten af coaching og terapi · Familieterapi · Forældreproblematikker · Hvor hurtigt går det? · Psykoterapi · Referencer · Samtaleterapi · Teenager · Terapi og coaching på telefon · Til studerende

Status for afsluttet forløb: Terapi/coaching på Fyn i eget hjem og over telefon – Kvinde 18 år

Baggrund
Køn og alder?
Kvinde 18 år

Landsdel i Danmark og evt. by?
Fyn, Svendborg

Hvor lang tid varede dit forløbet?
1½ måned (3 gange)

Hvorfor valgte du Spirit and Mind ApS?
Det var noget min mor fandt, da jeg bad hende om at finde en terapeut, jeg kunne snakke med, via internettet googlede hun sig frem.

Du har fået i terapi/coaching i dit eget hjem på Fyn hvordan har det været?
Det har været godt. Jeg var skeptisk inden ved tanken om det skulle foregå hjemme, da jeg var bange for, at jeg ville sætte (det dårlige) i forbindelse med mit hjem. Men det gjorde jeg ikke.

Har du gået i terapi/coaching før?
Nej.

Problematik
Hvordan vil du beskrive dit liv/din hverdag før forløbet hos Spirit and Mind ApS?
Den var en vane, altså problemet var en vane, jeg bare havde accepteret.

Hvad er historien om problematikken? Har du kendt den længe?
Problematikken var, at jeg havde svært ved at få en god samtale med min far og blev derfor ofte frustreret over vores ligegyldige overfladiske samtaler. Det endte ofte i skældsord fra min side med en efterfølgende dårlig samvittighed. Problematikken har stået på siden jeg blev teenager, omkring 6 – 7 år.

Effekt af forløbet
Hvad tager du med dig fra forløbet?
Viden om hvordan jeg skal håndtere samtalerne med min far og henlede dem ind på interessante emner, som vi begge vil deltage i.

Hvad har været mest betydningsfuldt ved forløbet?
Samtale nr. 2, den anden sidste samtale, hvor jeg fik fundet frem til nogle ’redskaber’ jeg kunne bruge for at fremme det gode i samtalen.

Hvor effektiv vil du vurdere forløbet til at have været?
Meget effektivt, jeg havde regnet med 3 samtaler, så det har været godt.

Hvordan opleves det, at tale med Inge?
Det var lærerigt. Til tider frustrerende, fordi det var mig, der selv skulle komme med svarene, og det var ikke altid, jeg syntes at have dem. Men tror også det var det, der gjorde det hele så effektivt, fordi ’jeg selv’ fandt løsningen på mit problem via guidende spørgsmål.

Du har også talt med Inge over telefon, hvordan var det?
Det var godt, men jeg kunne bedre lide at snakke med hende face to face, men samtalen blev bestemt ikke dårlig af det og hvis der havde været behov for flere samtaler var det da en mulighed jeg ville tage.

Hvad effekt har forløbet haft for din hverdag?
Jeg ved nu, hvordan jeg skal håndtere samtaler med min far, og jeg har kunnet mærke en forbedring.

Er der sket ændringer i dine tanker omkring dig selv?
Ja, for mange af mine ’egenskaber’ blev skrevet ned og det virkede meget bekræftende at se en liste over mine stærke sider. Så den har jeg da i baghovedet.

Er der sket ændringer i dit forhold og din kommunikation til andre mennesker?
Til dels, især til min far, som jo var målet.

Hvordan har forløbet påvirket dine valg/beslutninger/overvejelser?
I en positiv retning, jeg bruger forløbet til forstå mig selv og bearbejder mine ’svage’ sider, som vreden over for min far, for at tage bedre beslutninger.

Er der færdigheder du har udviklet under forløbet?
Ja, har arbejdet meget med at kunne fremhæve de positive sider i forhold til min far. Jeg er blevet bedre til at kontrollere mine negative følelser omkring samtaler med min far. Men der er stadig et stykke vej.

Er der sket ændringer på områder, der ikke umiddelbart har noget med din/dine oprindelige problematik/problematikker at gøre?
Ja, er begyndt at tage flere valg og vælge andet fra. F.eks. har jeg sagt mit job op, og sænkede antallet af gange jeg træner i ugen. Tænker det måske er et udspring af, at jeg er blevet meget bevidst om, at jeg selv bestemmer, hvad mit liv indeholder, ligesom jeg selv delvist bestemmer indholdet i samtalen med min far.

Hvilke personlige værdier er du eventuelt kommet tættere på under forløbet?
Jeg er kommet tættere på det at kunne tage valg, vinkle tingene i en positiv retning, og faktisk også det med at kunne ’læse’ folk, og identificere sig med dem, var også værdier jeg blev klar over.

Fremtid
Hvordan og hvor mærker du eventuelle forandringer?
I mit forhold til min far, er mere tolerant og jeg har værktøjerne til at udvikle vores forhold i en positiv retning, men det kræver en indsats.

Hvad hjælper dig til at fastholde eventuelle forandringer?
Værktøjerne, f.eks. aktiviteter jeg kunne lave med ham, osv.

Ville du anbefale Spirit and Mind ApS til andre?
Ja, det ville jeg, syntes terapi og vejledning har været godt.

Hvad er effekten af at gøre status i dit igangværende forløb?
At jeg selv får bearbejdet forløbet og får udtrykt forandringen -> udviklingen.

Hvis du skulle navngive det du tager med dig i et ord, hvad ville det så være?
Beslutsomhed.

Priser og rabat

Spirit and Mind ApS ønsker, at terapi og coaching skal være en mulighed for alle og giver rabat til: Studerende, arbejdsløse, pensionister og efterlønsmodtagere. Der gives ikke rabat til par- og familieterapi.

Se priser her

Tider og kontakt

Hos Spirit and Mind ApS kan du få tider hos Inge G. F. Larsen til samtaler uden for almindelig arbejdstid. 

Se tider hos Spirit and Mind ApS her

Kontakt Spirit and Mind ApS her

Narrative samtaler med rabat på Frederiksberg og på Skype

Spirit and Mind ApS tilbyder individuel terapi og coaching, business & executive coaching, outplacement samtaler, par- og familieterapi samt terapi med børn og unge på Frederiksberg og over Skype ud fra den narrative tilgang. Endvidere arbejder Spirit and Mind ApS med højtbegavede børn, hvilket er børn med en IQ over 125.

Coaching and Therapy is also given in English for non-Danish speaking persons.

Se et overblik over alle muligheder for samtaler her

Se yderligere information på Spirit and Mind ApS’s hjemmeside her

 

Skriv et svar

